Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.06.2013 15:35 - Известен български политик, изобразен върху ренесансова картина от 16-17 век
Автор: christof Категория: Забавление   
Прочетен: 5950 Коментари: 11 Гласове:
19

Последна промяна: 16.06.2013 15:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                  Както знаете, аз съм голям почитател на ренесансовото изобразително изкуство и притежавам доста сериозна колекция от копия на най-известните картини от онази епоха. 
           Вижте на какво любопитно нещо попаднах скоро, разглеждайки една от картините на нидерландския живописец Петер Брьогел - Младши.

Ето самата картина.
image

           Картината се нарича  "Плащането на десятъка" и е една от малкото картини на художник от фамилията Брьогел, в която действието се развива в затворено помещение. Обикновено великата фамилия е известна със своите пасторални пейзажи, библейски събития и алегории.
           Картината "Плащането на десятъка" изобразява група от точно 11 души в стаята на бирника, които носят стока, за да си платят дължимото. В самата стая цари безпорядък, а по лицата на повечето персонажи се чете напрежение и безпокойство.

           Дотук - нищо необичайно. Художникът е изобразил напълно нормално събитие от своята епоха.
           При повечето художници от фамилията Брьогел, обаче, нещата рядко са случайни и без скрит смисъл, загадка или някакъв момент на алегоричност.

             Точно в центъра на картината, леко в профил, е изобразен мъж, който държи в дясната си ръка шапка и гледа към масата на бирника с големи, изразителни очи и леко ехидна усмивка на лицето.

Ето го въпросният детайл.
image

          Персонажът е единственият, по чието лице няма напрежение, дори напротив - мъжът сякаш се чувства съвсем на място. Може би точно заради това е изобразен и в геометричния център на картината.

           И тук ще кажете: "Какво пък толкова!?"

           Ами, ето - вижте и се уверете сами!

           Това са две снимки на известния български политик Иван Костов - едната в профил, другата в полуанфас.
image

image

           Според мен, съвпадението е изумително - на горните две изображения - Иван Костов преди 500 години, на долните две - Иван Костов днес.

           Цялата фамилия Брьогел явно са били не само гении, ами и пророци.

           Аз нямам повече коментари.



Гласувай:
21



1. zabylgarite - хахахахаха
16.06.2013 15:59
яко попадение
цитирай
2. danailvdimitrov - бря ти да видиш...
16.06.2013 16:16
ми то джипсита-" финансисти" винаги е имало, и винаги около десятъка се навъртат . Мистър 10% не е от днес.
цитирай
3. hloris - !
16.06.2013 16:18
Изумително-от днес вече започвам да вярвам в прераждането:)
цитирай
4. injir - Невероятно, но е факт.:)
16.06.2013 20:30
Невероятно, но е факт.:)
цитирай
5. vmir - Да отсъдим всекиму заслуженото, за да отсъждат и заслуженото от нас.
16.06.2013 21:46
Двойникът на Костов е проумял, че вайкането и тръшкането ще бъдат напразно губене на време, затова с такава лека насмешка чака да си изпълни задължението, което останалите се надяват, че може някакси да им се размине. По абсолютно същата логика, Костов разкара сбърканите стопански мастодонти, защото единствен беше наясно, че без да се освободи от тях, икономиката няма как да тръгне нагоре. Ако не беше Костов, днес да бяхме останали 5 милиона българи, и още да субсидирахме Кремиковци и сие с милиарди годишно... И мен да ме плюеха онези, които съм спасил, и аз щях да гледам ехидно една толкова окаяна простотия.
цитирай
6. christof - Данаилчо
16.06.2013 23:08
danailvdimitrov написа:
ми то джипсита-" финансисти" винаги е имало, и винаги около десятъка се навъртат . Мистър 10% не е от днес.

Ако не беше това "джипси-финансист", сега повечето от българите щяха да са по-бедни и от социално слаб сомалиец. И нещо много се бъркаш за мистър 10% - не беше Иван Костов, а Александър Божков (лека му пръст!).
Ама откъде да ги знаеш тия неща.
цитирай
7. sherif - Никога не съм вярвал в прераждането.
17.06.2013 14:35
След този пост вече не мога да си затварям очите. Явно е истина.
Човек цял живот се учи.
цитирай
8. christof - Винаги съм гледал с насмешка на м...
17.06.2013 16:16
Винаги съм гледал с насмешка на минусите и плюсовете под постингите, но винаги съм проявявал разбиране - едни харесват написаното, други - не. На едни им допада, на други - не. Съответно всеки си избира как да гласува именно базирайки се на тези критерии.
Това, което не мога да си обясня, обаче, е кой е сложил две минусчета под постинг като този.
Напълно разбираеми са недоволствата и съответните минуси под 90% от публикациите ми, защото (признавам си) повечето от тях са провокативни, радикални и понякога - откровено дразнещи определени кръгове хора. Но какво провокативно и дразнещо има в ТОЧНО този постинг - те това не мога да си обясня, драги съблогери.
Тук аз просто констатирам един факт, който малцина от вас биха отрекли - а именно, че персонажът от картината наистина удивително много прилича на Иван Костов и аз съм се постарал да го покажа по възможно най-добрия начин.
Нищо повече.
Всъщност - имам някакво обяснение за тия минуси, като че ли. Или тия двамата с минусите адски мразят Костов, или адски мразят мен и ми гласуват отрицателно просто така, за спорта дето се вика.
Ако е първото - пак го разбирам.
Ако е второто - дерзайте, грешници! Аз се храня с отрицателна енергия - не го ли разбрахте вече?
Колкото повече ме мразите, толкова по-силен ставам.
:))
цитирай
9. jeremy231 - Мразя те!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Да не си гладен, не за друго....:-)))))))))))))
17.06.2013 17:21
christof написа:
Винаги съм гледал с насмешка на минусите и плюсовете под постингите, но винаги съм проявявал разбиране - едни харесват написаното, други - не. На едни им допада, на други - не. Съответно всеки си избира как да гласува именно базирайки се на тези критерии.
Това, което не мога да си обясня, обаче, е кой е сложил две минусчета под постинг като този.
Напълно разбираеми са недоволствата и съответните минуси под 90% от публикациите ми, защото (признавам си) повечето от тях са провокативни, радикални и понякога - откровено дразнещи определени кръгове хора. Но какво провокативно и дразнещо има в ТОЧНО този постинг - те това не мога да си обясня, драги съблогери.
Тук аз просто констатирам един факт, който малцина от вас биха отрекли - а именно, че персонажът от картината наистина удивително много прилича на Иван Костов и аз съм се постарал да го покажа по възможно най-добрия начин.
Нищо повече.
Всъщност - имам някакво обяснение за тия минуси, като че ли. Или тия двамата с минусите адски мразят Костов, или адски мразят мен и ми гласуват отрицателно просто така, за спорта дето се вика.
Ако е първото - пак го разбирам.
Ако е второто - дерзайте, грешници! Аз се храня с отрицателна енергия - не го ли разбрахте вече?
Колкото повече ме мразите, толкова по-силен ставам.
:))

цитирай
10. kite333 - :))
18.06.2013 10:11
Верно са еднакви :)
цитирай
11. sestra - Я!! :) Какво откритие.
18.06.2013 15:12
И сега въпросите се нанизаха веднага: човекът ли е безсмъртен или службицата му... или ТОВА Е ЛИЦЕТО на тази службичка?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: christof
Категория: Забавление
Прочетен: 794281
Постинги: 130
Коментари: 2502
Гласове: 3898
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930